BhagwanKapoor v(Karachi >New York/Artist/ birth 6th May 1935),
GordhanTanwani (Larkano>JalAun/Writer/ birth 6th May 1941),
Muhammad Sharif ‘Talib’ (Writer/ birth 6th May 1945),
Abid Shah ‘Abid’ (Bajara/Poet/ birth 6th May 1953),
AseerMalah (KaroKuho/Poet/ birth 6th May 1957),
SangetaButani (Nagpur/Actress/ birth 6th May 1960),
SaminaMemon (Moro/Poetess/ birth 6th May 1965),
Valji Ram Kolhi (Samaro/Journalist/ birth 6th May 1973)
DEATHS: 6thMAY
MakhdoomBilawal (Religious
Scholar & Freedom Fighter/ death 6th May 1523),
Sufi Faqir Muhammad Suleman
(Saint & Poet/ death 6th May 1976),
DhaniBuxMemon (Sita
Road/Folklore Poet/ death 6th May 1995)
EVENTS: 6th May
1927: Sindh Commissioner inagurates ‘The Karachi
Muslim Gemkhana’ at Karachi. It is second Gymkhana in Karachi by Muslims, first
was of Bohra community. Inaugurated building costed Rs.30900/ and the fund was
collected with donation of Haji Abdullah Haroon, Ghulam Ali Chagla, Yousif Ali
Alvi, Agha Abdul Ghafoor, Usman Salih Muhammad,Tayab Ali Mandiwala and
K.B.Abdul Sattar. 1931: Largely attended meeting of Karachi
Muslims is held under the president ship of Moulana Muhammad Sadiq of Khada in
which it is resolved that all Sindh Muslims were agreeable to ‘Sindh Pact’
which enunciated ‘Joint Electorates’, ‘Sindh Separation’ and ‘weight age for minority’. 1939: Subash Bose clarifies his position about
tendering his resignation as the President of the All-India Congress .He says
‘Self-respect, honourand duty towards my country demanded that I should not
surrender before will and wish of Mahatma Gandhi, but resign after having made
all possible attempts to reach an honourable compromise’. 1940: Judicial Enquiry Committee starts
recording statements and collecting evidences on the Sukkur riots during the
Movement for Restoration of Masjid Manzilgah. This may kindly be noted that 109
statements were recorded.
Sindh in History Today (6th May).
سنڌ جي ٽن دورن[ ٽالپور, انگريز ۽ موجووده دور] جي واقعاتي تاريخ, جيڪا روزانو ٻڌائي پئي وڃي.
Research & Video Talk by Dr.Pathan.
لطيف سائين جي چواڻئ مطابق ته " جيئڻ ڪارڻ جيڏيون, مون وڏا وس ڪيا", فرد کي عزت ۽ آجپي سان زنده رهڻ لاء وڏي جاکوڙ ڪرڻي پئي ٿي. قومن کي به زنده رهڻ لاء اجتمائي طور ايئن ڪرڻو پوندو آھي. سنڌ صدين کان انھئ پلصراط تان گذري پئي. ڪشمير کان ڪراچئ تائين وارئ سنڌ ڪنن ڪئن کان ڪٽبي اڄوڪي سنڌ تائين پهتي آھي. پر, اها درد-ڪهاڻي کٽي ئي نه ٿي. ڪي بدخواه نئين صوبي جو مطالبو ڪري رهيا آھن ته ڪي ناعاقبت انديش ڀڳڙن-مٺ تي بر, ٿر, وسنديون ۽ شھر کپائي پنهنجا ڀڀ ڀري رهيا آھن. سنڌ سان پنهنجا ۽ پراوا ڪيئن هليا, ان جو پتو تاريخ جي مطالعي مان پوندو, جيڪا اسان پڙھڻ ٻڌڻ پسند نه ڪندا آھيون. تاريخ ٻڌائي ٿي ته حالتون اسان کي ڪاڏي وٺي ٿيون وڃن.
ڌارين فرنگين اسان جي شريف حڪمرانن سان دوستي رکي دغا ڪئي ۽ ملڪ ڦريو لٽيو. ڌاريا حاڪم ٿيا ته با شعور عوام آزادئ جا خواب ڏٺا ۽ ان لاء زندگئ جي هر شعبي ۾ جاکوڙ ڪئي. نتيجي ۾ ٻه ملڪ قائم ٿيا. اسان لاء ” ادي مئي ۽ ادو ته ڄائو" پر ڳالھ اوتري جي اوتري رهي. ٽن دورن ۾ سنڌ ڪهڙا ڏک سک ڏٺا, تاريخ اها سچائي ٻڌائڻ گهري ٿي. ان کي ٻڌو, شيئر ڪريو ۽ يوٽيوب تي سبسڪرائيب ڪريو.
پنھنجو خيال رکجو.
***************
توجه طلب واقعا
***************
6.5.1842:
ايسٽ انڊيا ڪمپنئ جي گورنر جنرل آئوٽرام کي لکيو ته ميرن جون من مستيون وڌي ويون آھن ۽ ھو اسان جي مفادن خلاف وڃي رهيا آھن. مان توڏي پنهنجئ صحيح سان خط ٿو موڪليان ۽ تون اهو ضرورت وقت کين پهچاء. [هن ميرن نالي جو خط لکيو آھي, ان ۾ ميرن کي ڌمڪيون ڏنيون اٿس ۽ ملڪ کسڻ جي ڳالھ ڪئي اٿس ۽ اهو لکيو اٿس ته ڪمپني حڪومت کي پنهنجي مخالفن سان وڙھڻ ۽ منھن ڏيڻ ايندو آھي]
6.5.1843:
جنگي قيدي ميرن مان اڄ مير نصير خان, مير صوبدار خان ۽ مير شھداد خان ممبئئ جي گورنر ڏانھن پنهنجا گزارش ناما موڪليا ۽ انھن ۾ شڪايت ڪيائون ته نيپيئر ۽ سندس فوجن هنن خلاف ظلم ۽ ڏاڍ جي بازار گرم ڪئي. فرنگين سندن وفاداري جي بي قدري ڪئي ۽ اڻ مئيو خزانو لٽيو. اسان کي جنگي قيدي بڻائي پرڏيه ۾ قيد ڪرڻ جو فرنگين وٽ ڪو جواز ڪونه هو. فرنگين اسان پرامن امن ساٿ ڏيندڙ ميرن سان فريب ڪيو آھي.
6.5.1857:
ممبئي سرڪار فيصلو ڪيو ته جيئن ته ٻين صوبن جي ڀيٽ ۾ سنڌ ۾ سرڪاري ملازمن (اسٽبلشمينٽ) جو انگ/تعداد ٻيڻو آھي, ان ڪري نه ته وڌيڪ ملازم رکيا ويندا ۽ نه وري ملازمن جي پگهارن ۾ اضافو ڪيو ويندو
6.5.1927:
هڊسن, سنڌ جي ڪمشنر اڄ ڪراچئ ۾ مسلمانن جي ٻئي نمبر جيمخاني "دي ڪراچي مسلم جيمخانه" جو افتتاح ڪيو. ان تي 30927 روپيا خرچ آيو. مالي ساهتا ڪرڻ وارن ۾ حاجي عبدالله هارون, غلام علي چاڳلا, يوسف علي علوي, آغا عبدالغفور, عثمان صالح محمد, طيب علي مانڊيوالا, غلام علي مانڊيوالا ۽ خانبھادر عبدالستار جا نالا ذڪر لائق آھن. ڪراچئ ۾ مسلمانن جو پهريون جيمخانو بوهرن 1900 ۾ قائم ڪيو هو.
6.5.1931:
ڪراچئ ۾ مولانا محمد صادق کڏي واري جي صدارت ۾ مسلمانن جي گڏجاڻي ٿي, جنھن ۾ ٺھراء پاس ڪري مطالبو ڪيو ويو ته چونڊن لاء ھندن ۽ مسلمانن لاء الڳ الڳ تڪ نه ٺاهجن, پر گڏيل تڪن تان چونڊ ٿيڻ گهرجي. [هن جو مقصد اهو هو ته سنڌ کي مذھبي ڪئمپن ۾ ورهائڻ کان بچايو وڃي]
6.5.1940:
مسجد منزلگاه مامري تي ٿيل خوني فسادن جي جاچ ڪرڻ لاء جوڙيل "جڊيشل انڪواري ڪميٽئ" اڄ کان بيان ۽ شاهديون رڪارڊ ڪرڻ شروع ڪيون. [هن ڪميٽئ سکر ۽ ڪراچئ ۾ ٻن مهينن ۾ 109 بيان رڪارڊ ڪيا هئا]
6.5.1947:
هندستان جي ورهاڱي کان ٽي مهينا اڳ گانڌئ ۽ جناح جي اڄ ملاقات ٿي, جيڪا جناح جي گهر تي ٿي. ان ۾ پاڪستان بابت ڳاله ٻوله ڪئي وئي ۽ اٿندي امن قائم ڪرڻ لاء گڏيل اپيل جاري ڪئي وئي. [مطلب ته لڏ پلاڻ کي ٺڪرايو ويو ۽ چيو ويو ته جو جتي آھي, اتي هوندو. مگر هر ڪا ڌر امن قائم ڪندي].
6.5.1961:
پارليامينٽ يا آئين ساز اسيمبلئ کان آئين ٺھرائڻ بدران سرڪار جسٽس شھاب الدين جي اڳواڻئ ۾ ”ڪانسٽيٽيوشن ڪميشن“ جوڙي هئي. اڄ انھئ ڪميشن صدر کي آئين ٺاهڻ لاء تجويزون ڏنيون.
No comments:
Post a Comment